Jeśli zastanawiałeś się „Jak stworzyć czarny Twitter”, to trafiłeś we właściwe miejsce. Moja książka bada, w jaki sposób to zjawisko stworzyło cyfrową kontrnarrację do portretu czarnych ludzi w mediach głównego nurtu. Zbyt długo byliśmy przedstawiani jako dewianci, podporządkowani i w inny sposób niereprezentatywni, a nie było żadnych miejsc, w których nasze głosy byłyby słyszane w czasie rzeczywistym.
Pierwszym krokiem jest uzyskanie komfortu z komunikacją tekstową w granicach przestrzeni, która jest dla ciebie nieznana. Algorytmy Twittera wyłapują hashtagi i trendy, ale rozmowa z drugiej strony zostanie pominięta przez większość. W ten sposób będziesz w stanie zobaczyć ludzi, którzy dzielą te same obawy, jak również tych, z którymi możesz się zaangażować. Oprócz komunikacji tekstowej, będziesz chciał zaangażować się w rozmowy o sprawach ważnych dla społeczności Czarnego Twittera.
Drugim krokiem jest poznanie mocy hashtagów. Hashtagi to stworzona przez użytkowników konwencja metadyskursu, która łączy słowo lub frazę ze słowem kluczowym. Pierwotnie hashtag został stworzony do kuratorowania rozmów na Twitterze, ale szybko przekształcił się w ekspresyjny modyfikator. Narodził się czarny Twitter. I pomimo jego potencjału do bycia potężnym narzędziem aktywizmu, to wciąż nie jest bez kontrowersji.
Wiele czarnych użytkowników Twittera już zauważyło wpływ hashtagu #BlackTwitter, mogą być nieprzyzwyczajeni do nowej „czarnej” funkcji na swoich telefonach. W takich przypadkach konieczne jest, aby użytkownicy nauczyli się poruszać po platformie, aby znaleźć i korzystać z aplikacji. Nie jest to tak proste, jak mogłoby się wydawać. Jednak czarny odcień aplikacji może sprawić, że Twój profil na Twitterze będzie wyglądał znacznie bardziej estetycznie i zachęcająco. Może nawet pomóc zaoszczędzić baterię na ekranach OLED.
Oprócz podkreślenia mocy hashtagów, czarni użytkownicy Twittera wykorzystują również tożsamość rasową jako środek komunikacji z ich społecznościami. Używając tego hashtagu, sygnalizują odbiorcom, że są członkami wspólnoty kulturowej i posiadają wiedzę na temat Czarnej ikonografii, praktyk i światopoglądu. Jest to potężny sposób na zaangażowanie szerszej publiczności i zdobycie wpływów na Twitterze. Kiedy jest używany prawidłowo, może być skutecznym narzędziem do tworzenia i wdrażania nowych inicjatyw w celu awansu Czarnych społeczności.
Choć wiele mediów głównego nurtu ma tendencję do podnoszenia białości i ignoruje obecność Czarnych praktyków cyfrowych, podejścia Manjoo i Sicha do Czarnego Twittera nie podążają za tym paradygmatem. Zauważają, że czarne cyfrowe praktyków mają unikalny głos i przyczyniają się do dyskursu publicznego i nie są „lekceważące” grupy mniejszościowej. Autorzy koncentrują się na czarnej wiedzy cyfrowej jest krytyczny do podejmowania Black Twitter pracy w głównym nurcie.
Dla outsiderów, angażowanie się w społeczności Black Twitter jest stroma bitwa pod górę. Wielu czarnych użytkowników Twittera widzi outsiderów jako nie-czarnych ludzi, i nie używają swoich przywilejów do dyskusji o trudnej sytuacji czarnych ludzi. W związku z tym badacze ryzykują, że zostaną zwyzywani, a to może negatywnie odbić się na ich instytucji. Jednak przy starannym planowaniu, zaangażowanie na Czarnym Twitterze może być satysfakcjonujące zarówno dla badaczy, jak i użytkowników. Po zrozumieniu dynamiki, proces ten stanie się łatwiejszy i przyjemniejszy.